Pranje kovrdžave kose

Često dobijam komplimente na račun izgleda moje kose pa sam odlučila da napišem jedan post o samom procesu pranja kovrdžave kose. Možda zvuči veoma glupo, ali verujte mi, to su posebni rituali, nije obično pranje. :D
Nekome ko ima ravnu kosu nije potrebno mnogo vremena da je opere i osuši ali da napravi Frizuru već malo više, bilo da je u pitanju peglanje, uvijanje, feniranje. Dok devojke sa kovrdžavom kosom imaju potpuno drugačiji problem. Potrebno je dosta vremena i pažnje posvetiti samom pranju i održavanju kose ali ako to radite kako valja uvek imate Frizuru.
Ja sam, nažalost, tokom svojih mlađih dana pravila velike greške. Prvo - što sam se češljala svakodnevno, a kasnije i fenirala prilikom svakog pranja kose.
Na donjoj fotografiji su neki od proizvoda koje trenutno koristim i ukratko ću napisati par reči o svakom.
Syoss heat protect kupljen na nekoj akciji 2+1 ili tako nešto. Iskreno ne znam da li ovi proizvodi uopšte ,,rade'' ali eto, prsnem pre sušenje. Pantene Oil Therapy linija je nešto najbolje što sam ikada probala. Maska mi je mnogo bolja od hvaljene Macadamia (kojom sam, pored toliko pozitivnih recenzija, možda čak i razočarana). Definitivno ću nastaviti da ih kupujem. A i miris je predivan. Sledeći na fotografiji je Schwarzkopf Gliss prskalica je moj ,,Holy Grail''. Proizvod bez kog definitivno NE mogu. Služi mi za raščešljavanje, a u daljem tekstu pročitajte i kada je koristim. Još jedan Schwarzkopf proizvod kupljen takođe po principu 2+1 (jasno vam je da ne propuštam takve akcije). Nemam šta mnogo da kažem, sem da jako lepo miriše. Da li nešto radi zaista ne znam. Skroz desno na fotografiji se nalazi proizvod kupljen iz radoznalosti, zbog nedostatka traženog (Keune, sa fotografije). U pitanju je Balea krema za lokne. Prvi utisak - ne dopada mi se miris, uopšte. Kasnije mi se proizvod dopao, pogotovo za tu cenu (zaista ne znam koja je, ali par stotina dinara). A sada već primećujem da mi dosta mrsi kosu. I poslednji proizvod sa fotografije je Keune krema za lokne. Iako izgleda kao da je veliko pakovanje, zapravo i nije toliko, jer je jako visoko, a veoma usko. Pored Gliss prskalice ovo je još jedan proizvod bez kog nemogu da zamislim svoje pranje kose. I kad smo kod toga, potrošila sam ga skroz i tražim ga danima i mesecima po drogerijama i nigde ga nema. Iskreno se nadam da je to zato što je fantastičan proizvod, a ne da je slučajno povučen iz prodaje ili tako nešto. (P.S. Ukoliko neko slučajno vidi ovo molim da mi javi! ♥)




Sada počinjem sa objašnjavanjem postupaka. Prva stvar je - treba mi pola dana da operem i osušim kosu. :D Ljudi mi ne veruju, ali zaista je tako. Sledeće - nikada je ne perem kada se tuširam, odnosno kada mi je glava uspravna, već uvek iznad kade. Zašto? Ukoliko stojim uspravno kosa uopšte neće imati ni malo volumena i biće potpuno slepljena. Češljanje kose ostavljam za posle. Dakle, onako umršenu je kvasim, nanosim šampon, ispiram. Nakon toga nanosim veću količinu Gliss prskalice celom dužinom kose i polako raščešljavam od kraja dlake ka korenu. I sve to radim dok mi je glava u položaju kao na fotografiji, razlog je opet volumen. Onda stavljam neku masku ili bilo šta tog tipa i ostavljam da deluje par minuta.


Nakon ispiranja peškirom ,,gužvam'' kosu. Ne umotavam je, niti je trljam. Takođe istu stvar radim i sa Keune kremom. Nanesem manju količinu na dlan i gužvam kosu. Potrebna su mi recimo dva stiska tube. Ne preterujte, jer one vlažne lonke ne izgledaju lepo. Na fotografiji ispod možete videti i kako je sušim. Difuzer je neophodan. (Međutim ja imam problem sa tim. Jedan fen se potpuno pokvario a novi nema ni približno dobar difuzer pa iz tog razloga tako držim fen. Ne pitajte. :D) Fen je uključen na srednju temperaturu, a najjače duvanje. Trudim se da pravim pauze dok je sušim jer ne volim da kosu preterano izlažem toploti, a bez fena se ne bi nikada osušila. Čak ni leti. Nakon što je osušim nekih 80% sklonim difuzer, smanjim jačinu duvanja na najmanje i prosušim kosu normalno.


Kosa mi nije farbana, prosto ne prihvata ništa. Imala sam dva plava pramena ( :D ), jedva primetne pramenove svetlije smeđe boje koji se trenutno nalaze recimo na donjoj trećini kose i nekada i ombre.
Trenutno sam veoma zadovoljna izgledom i kvalitetom svoje kose kao i njenom prirodnom bojom.
I za kraj još par reči o tome koliko je često perem. Ljudima je obično čudno kada to kažem, ali velika je razlika u odnosu na nekoga ko ima ravnu kosu, tako da nije potrebno tako često pranje. Kosa se ne masti, a i kad je prljava - ne vidi se. U letnjem periodu je perem na treći dan, dok u zimskom obično na četvrti, češće peti.

Ovo je krajnji rezultat.


Nadam se da vam se ovaj post dopao i da je nekome bar malo pomogao.
Kako izgleda vaša rutina pranja kose i koje proizvode vi preporučujete?
Hvala vam puno na izdvojenom vremenu! :*

Share:

20 comments

  1. Prekrasna kosa :)
    Imam isto frčkavu kosu i perem je svako 4-5 dana :)

    ReplyDelete
  2. Volim postove o njezi kovrčave kose, uvijek pokupim korisne savjete! Moja je rjeđa i sama se osuši za najviše sat vremena, jedini problem mi je naći proizvode za njegu koji ju neće otežavati tako da lokne budu lijepe i poletne :) Kosa ti je prekrasna i totalno sam ljubomorna :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takođe. :) I uvek isprobavam neke nove proizvode dok ne pronađem one savršene koje ne menjam. :)
      Da, baš to je najbitnije, kao i da mi ne slepe kosu. Hvala ti puno, drago mi je da ti se dopada. :)

      Delete
  3. kosa ti izgleda super ! ja jedva, da koristim šampon i balzam,a ti imaš čitav dučan :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da ne perem tako kosu izgledala bi, blago rečeno, jezivo :D
      Hvala ti puno :)

      Delete
  4. Mnogo koristan post, imas prelepu kosu. :)
    Slicne su nam kosice, samo sto sam ja svoju maltretirala peglom, nisam volela nikada svoju kosu i ceo zivot je bila zavezana u rep :D Do skoro, kad sam shvatila kakvu kosu imam, prestala sam da se peglam i sad je negujem onakvu kakva jeste :)
    P.S. Mnogo mi se svidja tvoj blog :*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti je post koristan i hvala ti puno! :*
      E pa tako nekako je i moja priča izgledala, s tim što peglu nikada nisam imala ni volela, već sam je svaki put fenirala. I jednog dana sam posetila frizerku, nisam imala vremena za feniranje i kao samo mi osuši kosu :D Tada sam shvatila kako lepa može biti zapravo :D
      Drago mi je da to čujem, pošto ne volim da vidim devojke sa divnim loknama koje stalno maltretiraju i ispravljaju svoju kosu.
      I još jednom, hvala ti puno, drago mi je da ti se sviđa! :) ♥

      Delete
  5. Mnogo mi se svidja post, i tvoja kosa! Moja kosa je u fazonu loknasto-ravna hahaha.. Kad skupim rep dok treniram obavezno kasnije izgledam kao klovn:( Tj izlete mi cuperci sa svih strana cak i pored nekoliko ukosnica. U prednjem delu u je cupava, verovarno zbog stalnog vezivanja repa, pa kao da se kida.. U delu kod uha imam male loknice kad je vlazno vreme napolju i u zadnjem potiljacnom delu, iznad vrata. Ostatak kose nije ravan, a ni loknast. Zato vise bolim da je isfeniram. Jednom sam probala loknice sa difuzerom, ali na drugaciji nacin pa je to mozda uzrok zasto nisu dobre. Takodje sam u delu iznad vrata imala loknice, izgledale su priblizno kao tvoje i u prednjem delu po malo. Ali mi je kosa ponovo na sredini glave bila ravna. Da li mislis da bih mogla imati ovakve loknice, jer kad obicno operem kosu izgleda blago talasasto osim u sredisnjem delu? I da li imas mozda neki savet za moju kosu? Hvala, izvini sto sam se raspisala ovde haha ♥ :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja sam dugo u osnovnoj školi još fenirala kosu i moguće je da to utiče malo ukoliko se konstantno tako tretira. Takođe, to što si spomenula za vezivanje kose, kod mene je sličan slučaj. Na fotografiji je kosa par minuta nakon pranja, a ukoliko je sledeća dva dana držim vezanu lokne nestanu skroz i izgleda poprilično loše, pogotovo ako još uz to i stalno diram kosu, prolazim prstima kroz nju i prebacujem je sa jedne strane na drugu. :D
      Kada bi videla kako meni kosa izgleda kad je samo osušim, bez feniranja i difuzera verovatno bi shvatila da može da ti izgleda ovako nekako kao moja. :D
      Probaj difuzer ovako da koristiš i bilo koju kremu za lokne. Obavezno je očešljaj pre ispiranja maske npr, nikako kad završiš sa pranjem. Dok je vlažna ''gužvaj'' je sa malom količinom kreme za lokne (ne znam šta da ti preporučim jer trenutno ludim, ne mogu da pronađem one koje volim, Pantene u zelenom pakovanju, i Keune). A što se tiče tih antenica što štrče, to je neizbežno, ne brini, i ja sama sebi, a i drugima, jako smešno izgledam kada zavežem kosu pa se sve razleti. :D
      A kad kažeš da ti je takva kosa, pretpostavljam da se, nakon što je feniraš, odmah uvije kada je napolju vlažno vreme? To je mene stalno nerviralo.
      Nema na čemu, ne znam koliko sam ti pomogla, nadam se bar malo. Nema potrebe da mi se izvinjavaš, naravno, hvala ti na komentaru. :) ♥

      Delete
  6. mislim da je to u ljudskoj prirodi, jednostavno nam je privlačnije ono što nemamo, zato puno cura koje imaju kovrčavu kosu peglaju istu, a one koje imaju prirodno ravnu kosu frčkaju ;)
    moji valovi, ili kovrče, kako kad, super su prva dva dana, treći mi već idu na živce i završe u repu... ali bar sam je prestala peglati, tako sam je godinama maltretirala :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, potpuno razumljivo, ali sam ja ipak srećna što imam ovakvu kosu. :D
      U periodu osnovne škole sam se ja svaki pu kada bih je prala i fenirala, užas. :D
      Trećeg, eventualno četvrtog dana je u repu, a onda ide na pranje, spadnu mi već lokne. :D

      Delete
  7. Ja imam kroz sitnu kovrdzavu kosu i znam sta je za nas pranje kose... Cesto kupim sampon koji mogu da bacim posle prvog pranja jer mi ne odgovara... Sicna prica i za balzam... Cim malo pustim da predje ramena krene da se mrsi i cesljam je po pola sata,i iscupam puno kose...isto perem kosu okrenutu naglavacke,dva puta sampon,rascesljavam dok imam balzam na kosi jer mi je tako najlakse. Koristim taft penu za volumen,macadamia kremu za lokne i neko od avonovih ulja za krajeve. Isto je perem na svakih 4-5 dana. Macadamia krema radi svoj posao,ali volela bih da nadjem malo jeftiniju zamenu(1700din). Koliko je Keune krema?
    Probacu ovu Pantene liniju.
    Puno pozdrava

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meni češljanje pada kao najteži deo. Tu kremu nisam probala ali bih možda mogla, iako nisam bila oduševljenja njihovom maskom. Verujem da je mnogo lakše češljati kosu dok imam balzam, ali meni lično to ne odgovara jer mi onda lokne izgube oblik, njega stavljam nakon češljanja. A probaj neku od ovih Gliss prskalica, verujem da će ti odgovarati. :)
      Keune kremu sam kupila davno poslednji put, ali koliko se sećam cena čak ume malo i da varira. Mislim da je oko 900, preko 1000 ne.
      Nadam se da će ti se dopasti, meni je sasvim fino odgovarala.
      Pozdrav. :)

      Delete
    2. Ja bih moju sa tim prskalicama cesljala par sati :-D
      Macadamia krema lepo oblikuje lokne ,ove moje sitne,videcu koliko ce mi trajati vremena pa cu znati da li se isplati :-)
      Pozdrav ;-)

      Delete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Kakve loknice...ja sam moje skroz "zapostavila" stalno se feniram, al kad vidim ovako lepu kosu dodje mi da i ja moje pustim :)

    frauleind.blogspot.rs

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam to ranije radila, ali zaista nema potrebe za tim, jer mislim da je ovako mnogo lepše, a pre svega i jednostavnije. :)

      Delete
  10. Citala sam ovaj tvoj post bas davno i evo danas sam mu se opet vratila. Ovo stvarno radi! Hvala ti! Molim te napravi blog na engleskom da te prati cijeli svijet.

    ReplyDelete
  11. Citala sam ovaj tvoj post bas davno i evo danas sam mu se opet vratila. Ovo stvarno radi! Hvala ti! Molim te napravi blog na engleskom da te prati cijeli svijet.

    ReplyDelete